Welcome to My Blog (◕‿◕✿)...Don't forgot to follow ea'...Jgn lupe tinggalkan link awak di shoutbox sbb saya nk gak tgk blog awak yg chumell tu...I hope you all enjoy in this blog...hehe

Beza Cinta, Sayang, Minat Dan Suka

Cinta - Kita mmg mengharapkan dye menjadi milik kita. Segala apa yg kite wat, kalo bleyh nak dye tahu & kita sebleyh mngkin x nak sakitkan hati dye. kita akn sentiasa berfikir tentang dirinya. (dalam erti lain : cinta di tujukan kpd seseowng yg kita selalu ingat & mimpi.. Tanpanya kita akn rasa sunyi & kita cintakan sepenuh jiwa dgn hati yg ikhlas kpdnya walaupun dia buat tak tau je)

Sayang - Kita memerlukan dye di masa kita mahukan seseowng untk berkongsi rahsia & kisah duka kite. selalunya kita akn sayangkan seseorang yg menjadi TELINGA kpd masalah kite. (dlm erti lain : sayang di tujukan kpd seseowng yg boleh membuangkan masa dia untk mendengar dan memeningkan kepalanya dgn masalah kita & kita jugak boleh menyakitkan hati dia kerana kita bukannya cinta kepadanya)

Suka - Kita sukakan dia karna dia kelakar. Dia happy-go-lucky. Bila bersama dgn dye, kita rasa nak tergelak sampai nak pecah perut. Tapi, kita taklah rindu sgt kat dia bila x berjumpa seminggu…(dlm erti lain : suka di tujukan kpd seseowng yg bleyh menjadi pelawak kpd kite. Kita akn suruh dia diam sekiranya  kita dah x larat nk gelak…)

Minat - Apa sesuatu pada dirinya yang menarik kita untuk mendekatinya.(dlm erti lain : minat ditujukan kpd seseowng yg ada sifat, peribadi /barang yg kita mahukan… )

Tetapi kita kena ingat bahawa tanpa minat , suka dan sayang kita tidak akan CINTA pada seseorang itu…

♥ Don't forget to drop your comment ♥

No comments:

Post a Comment